Svøm deg i form

Formkurven stiger allerede etter noen ukers trening. Det kreves hverken svette eller blodsmak i munnen for å komme i form i vannet – bare regelmessig trening og litt svømmeferdighet. De muskel- og leddskader som kan forekomme i andre mosjonsidretter, ser vi nesten aldri blant vann-trimmere. Vannet gir støtte til kroppen, og ved variert svømming eller bevegelse i vannet får du trent opp de aller fleste muskelgruppene.

Svømmetrim gir sunnhet og styrke!

  1. Bedre utholdenhet
    – Skånsom trening av hjerte- og lungefunksjon. Helårstrening uavhengig av vær og føre.
  2. Økt muskelstyrke
    – Bedret blodsirkulasjon og styrke i mange muskelgrupper. Minsker muskelsmerter.
  3. Redusere overvekt
    – Trening øker trivsel og bedrer tarmfunksjonen. Med fornuftig kosthold vil vekten reguleres.
  4. Styrker rygg/mage
    – Treningen er skånsom med liten belastning på ryggen, og beskytter mot ryggsmerter.
  5. Belaster ikke ledd
    – Kan brukes ved opptrening etter skader. Motvirker stivhet i bånd, sener og muskler.

Om trening i vann
Under «om svømming» finner du treningsprogrammer og tips for at du skal oppleve god trening og helse av å være i vann. Lykke til!

Svøm deg i form

 

 



homepage shadow