Markedsføring

Først og fremst bør du lese «gjennomføring av kampanjen». Her ligger de grunnleggende tipsene for at kampanjen skal fungerer i deres svømmehall.

Med utgangspunkt i bidragene fra tidligere års «markedsføringkonkurranse» er det utarbeidet en liten idébank med noen markedsføringstips, kanskje noen for din hall? Tips til markedsføring av kampanjen i deres svømmehall:

  • Gratis svømmeinstruksjon kan bli gitt eller treningsprogram gjort tilgjengelig i hallen på morgensvømminger
  • Aktivitetsdag i Svømmehallen. Inviter den lokale ungdoms/ barne skolen/ til aktivitetsdag i svømmehallen, enkle konkurranser som svømmestafett bidrar til mye lek og moro. Sørg for ekstra glede og aktivitet ved å ha en Funballz eller 3 tilgjengelig. 
  • Arranger stafett mellom kjente personer (ordfører, idrettskjendis, musiker etc), eller lag (fotballklubben mot håndballklubben) 
  • Trekk ukesvinnere blant svømmehallens deltakere. Vinneren kan f.eks få to måltider i svømmehallens restaurant eller 1stk svømmebriller
  • Utfordre lokalekjendiser / politikere til å delta i kampanjen. Kanskje noen kan være ambassadører for kampanjen i deres svømmehall? 
  • Involver den lokale svømmeklubb – kanskje de kan fikse stafett, eller voksenopplæring, teknikk-kurs eller annen aktivitet. 
  • Inviter bedrifter til konkurranse, hvor bedriften med flest deltakere som fullfører kampanjen vinner en premie. Bedriftene registrerer seg i hos svømmehallen, kanskje klassevis etter antallet ansatte. 
  • Konkurrer med andre svømmehaller på totalt antall svømte meter? Sentralbadet i Bergen mot Tøyenbadet i Oslo, eller Svømmehallen i Oppdal mot Otta Svømmehall? 
  • Vær synlig på sentrale steder i nærmiljøet. For eksempel; server frokost en morgen på kjøpesenteret eller andre sentrale steder for å markere at kampanjen er i gang


homepage shadow