Avslutning av Svøm Langt 2016

Rapportering i Svøm Langt 2016 er nå avsluttet og i år er det ca 16 500 deltakere som til sammen har svømt 160 477 715 meter i 260 svømmehaller. En nedgang i antall deltakere fra i fjor, men vi er fortsatt en av Norges største mosjonskampanjer – og svømmehaller fra alle landets fylker har vært med, fra Mandal i sør til Svalbard i nord.

Takk til alle som har vært med i årets kampanje – deltakere, svømmehaller og våre samarbeidspartnere. Oppsummering av årets kampanje vil bli lagt ut på Resultat-siden.

Vinnere i årets Svøm Langt

Hovedpremie – To ukesturer til Kreta med Apollo Reiser:

  • Åge Driveklepp, Nordlysbadet
  • Eskil Holm, Vormedal svømmehall

 

Weekendopphold for to personer på Thon Hotel:

  • Emma Haugen – Libadet
  • Marta Ekran Thomassen, Tøyenbadet
  • Jessica Luster, Jorekstad Fritidsbad
  • Anne Lene Myklebust Karlsen, Pirbadet
  • Tove Guttelvik, Trønderhallen
  • Sigurd Monsen, AdO arena
  • Hans K Yu Liaaen, andre svømmehaller

 

Weekendopphold for to voksne og to barn på Thon Hotel:

  • Daniel Orten, Aquarama
  • Jakob Saugerud, Ankerskogen svømmehall

Beste svømmehaller og vinnere av gavekort på kr 5 000 fra Klubben AS (antall deltakere vs årlig besøk):

  • Kategori A (2000 – 30 000 besøk)      Skjetten svømmehall
  • Kategori B (30 00 – 100 000 besøk)   Oppdal badeanlegg
  • Kategori C (over 100 000 besøk)        SiO Domus Atletica

 

VI GRATULERER ALLE VINNERE!

Og vi takker våre samarbeidspartnere Apollo Reiser, Thon Hotels og Klubben AS for premier til årets Svøm Langt-kampanje.

 

Dette er Svøm langt

Svøm langt  er Norges Svømmeforbunds (NSF) årlige mosjonskampanje, som foregår i perioden 1. januar til 31. mars hvert år. Kampanjen er en av Norges største mosjonskampanjer.

Hensikten med kampanjen er å skape gode mosjonsvaner for den norske befolkningen ved å motivere dem til å bruke svømmehallen som arena for fysisk aktivitet. Etter turgåing er svømming den aktiviteten som er mest populær som mosjonsaktivitet i Norge og årlig er det ca 400.000 faste brukere av svømmehallene i Norge. NSF er opptatt av å tilby utfordrende om motiverende aktiviteter for alle som bruker svømmehallene, uansett om de er medlem av NSF eller ikke.

Målet er å få flest mulig voksne til å svømme 10.000 meter i kampanjeperioden, og flest mulig barn til å svømme 2.500 meter. Det er 20. gang Norges Svømmeforbund arrangerer kampanjen, i godt samarbeid med svømmehaller over hele landet som står som lokale arrangører. Vi er stolt av Svøm langt kampanjen!




Share This