Tidligere kampanjer

2015 Rhodos

Oppsummering av kampanjen 2015svom langt 2015 rhodos
Av de 20.552 personene som var med på kampanjen var det med ca 5000 barn, 1500 ungdom og 14000 voksne.

Mange av svømmehallene har god deltakelse, og mange en solid økning. Allikevel er det flere svømmehaller som ikke har rapportert, eller som ikke har barn eller ungdom som deltar i kampanjen. Norges Svømmeforbund håper vi sammen kan styrke svømming som mosjonsaktivitet ytterligere gjennom å utvikle kampanjen sentralt og lokalt i årene fremover.

Det er positivt at  prosentandelen av de som har fullført kampanjen holder seg opp med sammenlignet med tidligere år. Dette er vi godt fornøyde med og kan tyde på at mange har gode mosjonsvaner i løpet av kampanjen.

Det kan noteres at 25% av svømmehallene rapporterer å samarbeide med aktører innen helse og mosjon, som LHL, revmatikere, fysioterapauter, kommunen etc. Det er flere som ser fordelene av svømming som mosjonsaktivitet.

Les svømmehallenes resultater og oppsummering av kampanjen HER (link til www.svomming.no).

 

Beste svømmehaller (antall deltakere vs årlig besøk)

  • Frosta skole – vinner i kategori A (2.000-30.000 besøk i året)
  • Studentsenteret treningssenter – vinner i kategori B (30.000-100.000 besøk i året)
  • Domus Atletica – vinner i kategori C (over 100.000 besøk i året. )

Disse vinner et gavekort på 5.000,-hver fra Klubben AS.

Norges Svømmeforbund (NSF) er stolt av å gjennomføre en så omfattende mosjonskampanje. NSF er opptatt av å tilby motiverende aktiviteter for alle som bruker svømmehallene, uansett om de er medlem av NSF eller ikke. Kampanjen er et lavterskeltilbud da kampanjen er gratis for både deltakere og svømmehaller.

Takk til alle engasjerte som har vært med å gjøre kampanjen mulig. Vi håper deltakere og svømmehaller er fornøyde med kampanjen. Norges Svømmeforbund takker for en flott kampanje med god deltakelse og masse aktivitet!



homepage shadow
Share This